joi, august 19, 2010

Interviu cu Dan Roth

Vazuti de multi ca un om important al masei suporterilor, astazi blogul Rpsu va prezinta o poveste despre unul dintre fanii Petrolului, Dan Roth.

Cu totii il cunoasteti pe « Porcu » pentru implicarea sa in organizarea suporterilor, dar si a propriei brigazi, pe care alaturi de alti petrolisti a infiintat-o, dandu-i binecunoscutul nume de Knot, insa azi el ne va vorbi de trecut, prezent si viitor si nu doar al sau cat si de cel al echipei.




1. Salut, Dan, de ce Petrolul?

Pentru ca in copilarie bunicul meu m-a luat de mana si m-a dus pe Ilie Oana la un meci cu Rapid Bucuresti si mi-a zis ca noi suntem aia in galben albastru. Poate pare cliseu dar chiar asa s-a intamplat iar apoi cand am inceput sa cresc si sa "sufar" la propriu de zona mea , de ceea ce ma leaga a devenit si ceva normal sa fiu petrolist pot spune chiar gazar , un apelativ urat pentru unii dar indragit de mine.

2. De atunci ai si inceput sa vii in mod regulat, sau doar a fost o prima vedere a echipei?

Nu, acela a fost doar primul meci al meu pe stadion, in `93, apoi am fost doar un pasager pe la tribuna a 2-a. Meci de meci , doar acasa , am inceput sa vin de prin clasa 5-a.Iar din clasa a 9-a am inceput deplasarile , si n-am prea ratat pana in prezent. Bine , atunci cand am avut la cine merge.

3. Cine iti placea atunci, in perioada « buna » a Petrolului ?

Eu sunt destul de tanar si nu pot spune ca am prins vreo perioada "buna" a Petrolului , chiar ma laud in gluma cateodata ca eu am tinut cu Petrolul numai la greu. Ce sa zic , primul meu material cu Petrolul a fost o esarfa imprimata cu Lupii Galbeni de la Ecfan poate va mai aduceti aminte de acelea pe panza galbena ieftina imprimate cu negru , ei bine , pe spate vroiam sa-mi scriu Nae Constantin - Il nostro capitano per sempre. Baba , pentru ca asa era strigat Tavi Grigore de la tribuna 2 iarasi era un preferat de-al meu.

Florentin Radulescu iarasi ma atragea dar m-am bucurat cand i-a varat-o subtil Pancovici pe sub el la un meci tot cu Rapid imediat dupa transferul lui in Giulesti (4-2 pe Ilie Oana). Cici Craciun iarasi era un preferat de-al meu iar Dinu Todoran , foarte tanar pe atunci , nu intelegeam ce cauta la Petrolul. Dar jucatorul meu preferat in aceea perioada era Orlando Gheorghe , imi aduc aminte perfect cum l-am intalnit intr-o zi in fata la Mc Donald's si mi-era rusine sa-i cer un autograf , pana la urma i-a cerut un coleg de clasa pentru mine iar eu doar dadeam din cap fara sa fiu capabil sa stoc vreun cuvant.

4. Amintiri frumoase, nu pot sa cred ca ai uitat de un Falemi sau Costescu, unde ii mai pui pe Lupsa, Parvu, Onut ?

Cum sa uit de Falemi care iarasi nu intelegeam eu la varsta aia care-i rostul lui. Daniel Costescu nu cred ca-i doar parerea mea dar mi se parea un mare ratangiu. Vasile Lupsa nu pot sa-i uit un gol de pe partea stanga la poarta dinspre maternitate intr-un meci cu Gloria Bistrita. Parvu , cand avea mingea la picior aveam acelasi sentiment pe care-l am acum cu Cristi Vlad , pe care ar trebui sa-l amintim si pentru acea perioada chiar daca era mult mai tanar si a plecat repede la Dinamo iar de Onut ce sa zic , un jucator vestit cum spune si imnul nostru, juca pe orice post, ba atacant ba fundas.

5. Cum te-ai simtit la prima retrogradare ?

Eu prima retrogradare am trait-o la acel 1-2 cu Dinamo (pentru noi a inscris Paraschiv ducand scorul la 1-1) pe Ilie Oana pentru ca in ultima etapa la Farul era clar ca nu mai avem nici o sansa. Sincer prima retrogradare chiar m-a intristat , cand am vazut ce fac nebunii din peluza si eu inca stateam la tribuna 2. Cred ca la acel meci mi s-a intarit si mai tare ideea de petrolism !

Atunci am inteles ca suntem cineva. A 2-a retrogradare parca a fost ceva normal dar prima chiar a fost o zi trista.

6. O promovare rapida si un sezon in care ai inceput sa te implici in activitatile suporterilor. Ce iti mai aduci aminte din acel an de B?

Pai ce sa-mi aduc aminte , ca sincer imi aduc aminte tot . De la prima etapa cu Plopeniul pe o canicula nebuna la o deplasare cu emotii la Iasi , cu o deplasare cu peripetii pentru mine la Onesti , cine stie cunoaste , cu rastunarea de scor de la 1-0 la 1-2 , noi ajungand la meci cand marcau moldovenii si drumul de intoarcere cu autobuzul stricat si lasat in drum la Ramnicu Sarat. Cu acel fair fight la misto in peluza la un meci cu Bucovina Suceava , parca si acum il am in memorie pe Yodar cum conducea una din parti . Cu un meci acasa , nu mai tin minte exact cu cine , cand se lua Octav de mine ca nu cant si o facea pe buna dreptate, inca eram copil cum avem si noi acum prin peluza. Cu un meci cu Steaua in Cupa cu acel gol anulat al lui Bitica. Cu prima mea torta aprinsa pe un stadion...

7. Dupa promovare a urmat Petrolul - Astra dar si o regrupare a suporterilor, ce ai facut tu atunci ?

Perioada aia a fost una nebuna , nebuna care probabil n-ar fi avut aceeasi turnura daca s-ar fii intamplat acum cand ne-am mai desteptat si noi.Imi aduc aminte perfect seara de vara din fata Casei Albe cand au iesit Calota , Cozma , etc si ne-au zis ca noua echipa se va numi Petrolul , toata lumea in urale iar cand ne-am calmat a urmat si continuarea Petrolul-Astra Ploiesti si huiduielile aferente. Sincer perioada aia vreau s-o uit .Dar asta ne este trecutul si trebuie sa-l acceptam.

8. In retur a aparut Knot, cum a fost?

In retur , prima etapa a fost cu Ceahlaul Piatra Neamt dar steagul de gard era inca la uscat asa ca am aparut la meciul de Cupa cu Dinamo (retur). Dar acum uitandu-ma in trecut , Knot insemna la aceea vreme doar eu si inca 2 care ma mai ajutau si daca atunci eram mandru de asta , acum nu mai sunt deloc. Knot ca si grup important a devenit mai tarziu prin calitatea adusa de ceilalti membrii. Ca sa fiu sincer , atunci eram practic o minciuna. Era Porcu care taia si spanzura ca sa parem baieti , macar sa parem. Ma repet dar vreau sa fie foarte clar, eu consider grupul valoros dupa venirea unor membrii care sunt si acum.

      Acela a fost inceputul pentru Dan si Knot, stand sa analizam dupa acel an mai erau altii de B, pe care si eu si el am decis ca nu mai au rostul a fi povestiti. Dramele de la Giurgiu sau bucuria din Cupa, raman pentru alta data, interviul va continua cu ce face acum Porcu si de ce meciul amical de la Buzau este unul special.

9. Putini stiu insa campionatul ce sta sa inceapa nu o sa il mai poti vedea, cel putin turul. Ce s-a intamplat?

Am sa plec in Polonia , mai exact la Cracovia cu o bursa in cadrul masterului meu de la facultate.Dar cu toate ca n-am sa vad turul in bagaj am deja pus fularul Knot , esarfa cu Gazar pe Viata si steagul in cruce cu Petrolul pe care am sa mi le pun pe pereti.


Si am sa ma simt precum Mondialu , care era mai activ pe siteuri decat noi cei din tara dupa fiecare etapa.
10. Mai exact care va fi ultimul meci pentru tine anul acesta ?

Cred ca la Buzau , daca am sa reusesc sa ajung cu toate ca-mi doresc foarte tare.Basca , mai e si in nocturna.N-am mai vazut Petrolul in nocturna de la meciul cu Rapid din turul Cupei.

11. Cum vezi sezonul ce urmeaza ?

Cand am aflat ca ne-am mutat in Seria a II-a am avut fix sentimentul acela pe care-l ai cand esti in clasa 9-a si te asteapta colegi noi si un mare necunoscut. Parca eram obisnuit cu Moldova , schimbarea pentru mine chiar a fost un soc. Stiu ca ne asteapta deplasari grele si foarte grele si imi doresc sa nu le ratam. Dar ca principal obiectiv al noului sezon imi doresc sa se rezolve situatia juridica , pentru mine sincer promovarea e pe locul 2. Si sa fie clar pentru toata suflarea Petrolista , Petrolul trebuie sa existe si sa faca treaba asta nu in genunchi apoi divizia conteaza mai putin.

12. Crezi ca te vei intoarce pe un nou Ilie Oana ?

Sa dea Dumnezeu sa nu ma intorc eu si sa aiba Ilie Oana stralucirea de alta data.Inca se mai poate vedea pe gardul stadionului acel "IN CINSTEA LUI ILIE OANA , RENOVATI STADIONUL" scris de mine , bine in prima faza din cauza emotiilor am scris renoti in loc de renovati. Nu e nici o exagerare , dar numele de Ilie Oana merita un stabiliment pe masura. Unde in tara asta mai gasesti suporteri care sunt atasati de stadion in egala masura cu stema , nume si culori?
13. Pe final as vrea sa te intreb de mesajul tau preferat de pana acum al galeriei petroliste ?

"Ilie Oana dormi linistit - Petrolul nu a murit" pentru mine are cea mai mare semnificatie, dar si "Petrolul trezeste-te si lupta" mesaj afisat in fata stadionului cand am boicotat o deplasare la Rulmentul Alexandria.

Multumim Dan pentru interviu...

Niciun comentariu: